Communicatietraining
Communicatie werkt twee kanten op. Veel managers verzanden echter vaak nog in ofwel zenden, ofwel ontvangen. En daar doen ze hun medewerkers en hun organisatie geen plezier mee. Tijdens de communicatietraining van Cofect gaan we uitgebreid in op de psychologie van communicatie en oefenen we met praktijkvraagstukken.
Voor managers en leidinggevenden is het belangrijk dat zij zich bewust zijn van hun communicatie. Daardoor kunnen zij betere leiders worden en zorgen zij dat hun team kan excelleren.
Verschillende gespreksituaties
De communicatietraining biedt deelnemers inzichten en vaardigheden om ieder gesprek aan te kunnen, van moeilijk conflictgesprek tot stimulerend voortgangsgesprek. De training duurt 1,5 dag en laat deelnemers uitgebreid oefenen met verschillende gesprekssituaties. Daarbij gaan we uitgebreid in op wat er gezegd wordt, hoe het gezegd wordt en wat er niet gezegd wordt maar wat wel gehoord moet worden.
We gaan uitgebreid in op de emoties en belangen die meespelen bij zakelijke gesprekken en hoe je die signaleert. Vervolgens kijken we ook hoe je daar in de praktijk mee om kunt gaan aan de hand van effectieve handvatten. Hierdoor krijgen deelnemers het vertrouwen dat zij voortaan alle gesprekken aankunnen, zelfs de meest lastige en beladen gesprekken.
Onderdelen die we in de training behandelen:
- Omgaan met weerstand.
- Feedback geven en ontvangen.
- Het creëren van een open en respectvolle communicatiecultuur.
“Sinds de communicatietraining ben ik me veel bewuster van mijn rol in een goed gesprek. Ik bereid me voor en bepaal van tevoren wat ik uit het gesprek wil halen en hoe ik dat verwacht te doen. Ik ben me veel bewuster van wat ik zeg maar ook van wat de ander zegt en bedoelt.”
Wil je weten wanneer er weer een communicatietraining plaatsvindt? Neem contact op
Wil jij ook je communicatie verbeteren? Neem contact op